+40.314.253.151

Mentinerea sanatatii creierului

Menținerea sanatatii creierului

Cercetările sugerează că o combinație echilibrata a unei alimentații sanatoase, a activității fizice și a implicării mentale și sociale poate oferi beneficii în promovarea sănătății in general si a creierului, in particular.

O dietă sănătoasă pentru inimă (cu un continut mai scazut de zahăr și grăsime și mai mare în legume și fructe) este considerată a fi bună atât pentru corp, cât și pentru creier. Un exemplu este dieta mediteraneană care promovează nutriția pe bază de fructe, legume, nuci si cereale, cu limitari in consumul de carne roșie și grăsimi saturate.

Exercițiul fizic a fost asociat cu îmbunătățirea stării de spirit și a mobilității și cu o scădere a riscului de cădere. Activitățile fizice care ne angajează social (mersul pe jos sau înotul cu un prieten și participarea la grupurile de exerciții fizice) pot fi deosebit de plăcute. Este încurajată implicarea în activități care stimulează intelectul (puzzle-uri, sudoku, jocuri pe calculator), atâta timp cât activitatea este plăcută.

Somnul este un aspect critic pentru o viata sănătoasă, indiferent de varsta, deoarece somnul întrerupt poate avea un impact negativ asupra memoriei și gândirii, deși mecanismele nu sunt bine înțelese.

Menținerea sanatatii creierului :

  • Nu fumati
  • Practicati un nivel moderat de activitate fizică. Exercitiile fizice facilitează aportul de oxigen și factorii de creștere de la nivelul creierului și ajută la modularea răspunsurilor imune ale creierului.
  • Aveti in vedere controale medicale de rutină. Bolile din organism afectează capacitatea creierului de a funcționa în mod optim.
  • Ingrijiti-va de menținerea unei sănătăți cardiovasculare excelente (tensiunea arterială, nivelurile de colesterol, indicele de masa corporala mentinute in limite normale). Ce este bun pentru inima este bun pentru creier!
  • Continuați să faceți activitățile sociale si intelectuale care vă provoacă și de care sa vă bucurați cât mai mult timp posibil. Încercarea de a dezvolta noi ocupatii poate fi o modalitate foarte bună de a-ți provoca creierul să formeze noi conexiuni pentru a se mentina in forma. Grădinaritul, jocurile de societate gen bridge sau sah, mersul pe jos, lectura sau alte activități care sunt destul de complicate pentru a vă implica mintea, dar care sa nu va streseze suplimentar, sunt cateva exemple.
  • Mențineți o dietă sănătoasă. Planificați-vă mesele în jurul legumelor și apoi completați cu alte alimente. Ca varianta generala, insa, incercati sa mâncați o varietate de alimente cât mai aproape posibil de starea lor naturală.

Deși este important să rămânem vigilenți în ceea ce privește menținerea unei sănătăți bune, este la fel de important să recunoaștem că există diferențe individuale în timpul inaintarii in varsta. Trebuie să discutați despre orice îngrijorare pe care o aveți cu un profesionist din domeniul sănătății.